Sander en Kyra zijn sinds 2024 samen eigenaar van de boerderij. Bij de overname zijn wij gelijk gestart met de omschakeling naar biologisch, vanaf oktober 2025 leveren wij officieel biologische melk aan de melkfabriek. Wij melken 80 melkkoeien die 2x per dag gemolken worden door ons. Daarbij hebben wij 32 stuks jongvee voor eigen opfok. Onze melk leveren wij aan Vreugdenhil, ook onze biologische melk blijven wij straks leveren aan hun. Samen met Vreugdenhil en Nestlé doen wij mee aan het project ‘Tomorrow’s Dairy’ om in 2030 een CO2 reductie te realiseren van 50% en de biodiversiteit te laten toenemen.
Natuur
Wij doen actief mee met het collectief voor natuur beheer, zo hebben wij ieder jaar een plasdras pomp om een foerageergebied te creëren voor beschermde weidevogels. Ook hebben wij veel kruidenrijk grasland percelen en zoeken wij actief naar weide vogelnesten zodat wij deze met maaien mis houden om de populatie te laten groeien. Wij vinden dit prachtig om te doen, ieder voorjaar de kieviten, grutto’s, wulpen, scholeksters terug te zien komen en vaak ook nog een soort die wij nog niet eerder gehad hebben. En deze gedurende de periode dat zij hier leven zo goed mogelijk te beschermen.